De week leerden we niet rond 1 vast thema maar wel rond zaken die de kleuters zelf aanbrachten. Berfin vroeg zich af hoe de namen van de andere kleuters geschreven werden want ze had al opgemerkt dat er veel letters in haar naam hetzelfde zijn als in de naam van Nisrine.
We maakten de autohoek uitdagender door er zelf een racecircuit in elkaar te steken.
Yilmaz bracht toffe puzzels mee van thuis waar iedereen in de klas mee mocht spelen.
De kleuters mochten zelf een patroon samenstellen met hun lievelingskleuren en aan de hand daarvan mooie kettingen maken.
Of gewoon eens lekker spelen en knoeien in de zandbak.
Omdat Inaya een broertje heeft gekregen, gingen we onze babypoppen verzorgen. De juf. bracht luiers, papflesjes, kleedjes, een popje,... en allerhande verzorgend materiaal mee.
Ook Berfin en Ismaïl krijgen er dit schooljaar een broertje of een zusje bij.
Maar dan kwam de vraag: Hoe groeit een baby in de buik van mama?
We bespraken wat er gebeurd met de buik van mama, hoe de baby in en uit de buik gevoed wordt,...
Inaya trakteerden ook met suikerbonen, cupcakejes en snoepzakken.
We gingen letters herkennen en dezelfde zoeken.
Met witbordstiften konden we verschillende schrijfpatronen natekenen.
Niet alleen "schrijven" is belangrijk maar ook goed kunnen praten. Dat leerden we aan de hand van het spel: wat is dat? 1 kleuter omschrijft een voorwerp, zonder het te benoemen, de andere kleuter plaatst een kleurenprentje bij het omschreven voorwerp.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten